reklama

Kollár urobil Beňovú, Procházka seba samého

Prieskumy verejnej mienky sú síce dôležité, ale nehovoria všetko, čo by sme chceli vedieť. Ani Facebook (FB) nie je dokonalý, ale ponúka aspoň čiastočné odpovede. Napríklad ako mohol urobiť Kollár Beňovú a Procházka seba samého.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Nie je to síce úplná sociologická vzorka, ale je zaujímavé sledovať počet „lajkov“ na fan page politikov, ktorí sú najviac činní na FB. V priebehu dvoch mesiacov som sledovala, a značila si práve počet lajkov niektorých politikov. (Tabuľka je pod článkom.) V tabuľke môžete vidieť dve zaujímavé veci. Pred pár dňami (presne 30. 1. 2016) Boris Kollár predbehol v počte lajkovaní na FB Moniku Beňovú. Druhým najlajkovanejším politikom na FB v priebehu posledných dvoch mesiacoch je Richard Sulík. Ešte zaujímavejší je fakt, že Radoslav Procházka dlhodobo klesá. Síce klesá iba o málo, ale klesá. Môžete si povedať, čo je na tom? Veď je to len pokles v klikaní. Háčik je v tom, že na FB sa len tak pre nič za nič neklesá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak o niekoho nie je záujem, tak mu nerastie počet fanúšikov alebo „lajkovačov“. Na klesanie musia ľudia cielene a proaktívne kliknúť, že ho nechcú. Rozoberme si, čo spôsobuje, že ľudia na FB klikajú proti Radoslavovi Procházkovi.

Radoslav Procházka sa dlhodobo – a nielen od Plesu Spišiakov – vyhýba odpovediam na otázku, či pôjde do koalície so Smerom. Ľudia sa pýtajú aj na jeho pochybné financovanie, na ktoré nevie dať jasnú odpoveď. A nevie dodržať slovo. A ľudia to vnímajú ako jasné zlyhanie.

Naopak, Richard Sulík, ktorý je síce kontroverzný, má často vyhranené názory, ale jeho názory sú vždy konzistentné. Jednoznačný prístup s jasným pravicovým názorom sa mu vypláca. Minimálne ním oslovuje mladých ľudí, ktorí si ešte myslia, že veci sú buď čierne, alebo biele a rozhodnutia sú buď dobré, alebo zlé. A to mu slušne zvyšuje počet fanúšikov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aký by mal byť teda dobrý politik? Čím by sa (popri chuti pracovať v politike) mal ešte vyznačovať? Aké by mal mať vlastnosti? Môžeme vymenovať viac ako päť p: Pekný (ženy často prihliadajú aj na to), príjemný, predvídavý, pravdovravný, pragmatický, priamočiary, politicky poctivý, perspektívny, populárny.

Myslieť si, že byť dobrý politik znamená byť schopný povedať rýchlo bonmot k čomukoľvek, je omyl. A staviť všetko len na politický marketing je tiež cestou do pekla.

Mám rada Winstona Churchilla. „Nemôžem vám sľúbiť nič viac ako krv, drinu, pot a slzy,“ vyhlásil Churchill 13. mája 1940 vo svojom prejave pred parlamentom po tom, čo sa stal premiérom. Išlo o úplne nepopulistické vyhlásenie, ale aj tak zabralo. Práve jasným odkazom. Politik predsa nemá rozprávať o tom, čo ľudia chcú počuť, ale to, čomu sám verí. Nemá zahmlievať. Nemá klamať. Má hovoriť to, o čom si myslí, že to krajinu niekam posunie a niečo vyrieši. Nejasné, odpovede bez jasného odkazu pre voliča sú cestou do pekla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práca politika by mala byť opretá o múdrosť, odvahu a pokoru. Múdrosť - robiť správne rozhodnutia, odvahu - hovoriť čomu sám verí. A pokoru. Bez nej to nejde.

Tabuľka
Tabuľka (zdroj: Monika Albertiová)
Monika Albertiová

Monika Albertiová

Bloger 
  • Počet článkov:  92
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som človek a to je moja politika.Nezávislá.Občianka SR a Európskej únie. Politologička,Knihovníčka,Metodička, Blogerka.Fakulta politických vied a medzinárodných vzťahov UMB Banská Bystrica

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu