Kollár urobil Beňovú, Procházka seba samého

Autor: Monika Albertiová | 4.2.2016 o 8:00 | Karma článku: 9,32 | Prečítané:  2807x

Prieskumy verejnej mienky sú síce dôležité, ale nehovoria všetko, čo by sme chceli vedieť. Ani Facebook (FB) nie je dokonalý, ale ponúka aspoň čiastočné odpovede. Napríklad ako mohol urobiť Kollár Beňovú a Procházka seba samého.

Nie je to síce úplná sociologická vzorka, ale je zaujímavé sledovať počet „lajkov“ na fan page politikov, ktorí sú najviac činní na FB. V priebehu dvoch mesiacov som sledovala, a značila si práve počet lajkov niektorých politikov. (Tabuľka je pod článkom.) V tabuľke môžete vidieť dve zaujímavé veci. Pred pár dňami (presne 30. 1. 2016) Boris Kollár predbehol v počte lajkovaní na FB Moniku Beňovú. Druhým najlajkovanejším politikom na FB v priebehu posledných dvoch mesiacoch je Richard Sulík. Ešte zaujímavejší je fakt, že Radoslav Procházka dlhodobo klesá. Síce klesá iba o málo, ale klesá. Môžete si povedať, čo je na tom? Veď je to len pokles v klikaní. Háčik je v tom, že na FB sa len tak pre nič za nič neklesá.

Ak o niekoho nie je záujem, tak mu nerastie počet fanúšikov alebo „lajkovačov“. Na klesanie musia ľudia cielene a proaktívne kliknúť, že ho nechcú. Rozoberme si, čo spôsobuje, že ľudia na FB klikajú proti Radoslavovi Procházkovi.

Radoslav Procházka sa dlhodobo – a nielen od Plesu Spišiakov – vyhýba odpovediam na otázku, či pôjde do koalície so Smerom. Ľudia sa pýtajú aj na jeho pochybné financovanie, na ktoré nevie dať jasnú odpoveď. A nevie dodržať slovo. A ľudia to vnímajú ako jasné zlyhanie.

Naopak, Richard Sulík, ktorý je síce kontroverzný, má často vyhranené názory, ale jeho názory sú vždy konzistentné. Jednoznačný prístup s jasným pravicovým názorom sa mu vypláca. Minimálne ním oslovuje mladých ľudí, ktorí si ešte myslia, že veci sú buď čierne, alebo biele a rozhodnutia sú buď dobré, alebo zlé. A to mu slušne zvyšuje počet fanúšikov.

Aký by mal byť teda dobrý politik? Čím by sa (popri chuti pracovať v politike) mal ešte vyznačovať? Aké by mal mať vlastnosti? Môžeme vymenovať viac ako päť p: Pekný (ženy často prihliadajú aj na to), príjemný, predvídavý, pravdovravný, pragmatický, priamočiary, politicky poctivý, perspektívny, populárny.

Myslieť si, že byť dobrý politik znamená byť schopný povedať rýchlo bonmot k čomukoľvek, je omyl. A staviť všetko len na politický marketing je tiež cestou do pekla.

Mám rada Winstona Churchilla. „Nemôžem vám sľúbiť nič viac ako krv, drinu, pot a slzy,“ vyhlásil Churchill 13. mája 1940 vo svojom prejave pred parlamentom po tom, čo sa stal premiérom. Išlo o úplne nepopulistické vyhlásenie, ale aj tak zabralo. Práve jasným odkazom. Politik predsa nemá rozprávať o tom, čo ľudia chcú počuť, ale to, čomu sám verí. Nemá zahmlievať. Nemá klamať. Má hovoriť to, o čom si myslí, že to krajinu niekam posunie a niečo vyrieši. Nejasné, odpovede bez jasného odkazu pre voliča sú cestou do pekla.

Práca politika by mala byť opretá o múdrosť, odvahu a pokoru. Múdrosť - robiť správne rozhodnutia, odvahu - hovoriť čomu sám verí. A pokoru. Bez nej to nejde.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?